Årsmöte 2019

Årsmöte 23 februari 2019 i Töreboda

Föreningen Moholms Fotbollsveteraner kallar till årsmöte lördagen den 23 februari 2019. Årsmötet är förlagt till Gjutaren, Järnvägsgatan 6, Töreboda, med start kl 14.00. Förutom sedvanliga årsmötesförhandlingar, som vi hoppas blir snabbt avklarade, blir det ett speciellt Skövde AIK-tema. 1970 kvalspelade Skövde AIK till allsvenskan och i hemmamatchen mot IFK Luleå räknades drygt 13 000 personer in på Södermalms Idrottsplats. Nästan 49 år senare kommer målvakten Janne Åberg att berätta och visa bilder från bl a Skövde AIK:s storhetstid och förhoppningsvis får han sällskap av ytterligare några spelare som var med det historiska året. Vi kan utlova en eftermiddag i fotbollsnostalgins tecken.

Vi avslutar med förtäring och dragning lotteri och vi beräknas hålla på till ca 18.00.

Motion/motioner ska tillställas sekreteraren Tord Källström, Friluftsvägen 27 C, 172 40 Sundbyberg eller mejl till tordan48@hotmail.com senast 31 januari 2019.

Varmt välkomna!

Styrelsen Moholms Fotbollsveteraner

VINNARE AV IDROTTSPLATSKALENDER

12 medlemmar i Moholms Fotbollsveteraner har vid lottdragning vunnit var sitt exemplar av Idrottsplatskalendern 2019, den tionde upplagan med bilder hämtade från svenska idrottsplatser, signerad Mats Tallkvist, Växjö, som föreläste och visade bilder vid höstens event i Fägregården lördagen den 22 september. 154 av totalt drygt 200 medlemmar hade senast den 30 november betalat in medlemsavgiften för 2019 och deltog därigenom i utlottningen av tolv Idrottsplatskalendrar.

Följande vinnare drogs: Göran Aronsson, Hova, Therese Bjurenlind, Pixbo, Karl-Arne Dahl, Moholm, Ulf Holmgren, Töreboda, Åke Holmgren, Skövde, Klas-Åke Johansson, Skultorp, Ulrika Karlsson, Mariestad, Rikard Kindbom, Nyköping, Christine de Jongh Källner, Partille, Lena Ljunggren, Vara, Fredrik Löfstrand, Mariestad och Ewa Uhlin, Torslanda.

GRATTIS till ER, samtidigt som Styrelsen i Moholms Fotbollsveteraner önskar alla en god fortsättning på nya året.