Årsmöte 2022

I samband med vårt årsmöte på Moholms Herrgård 25/9 2021 bestämdes datum för årsmöte 2022. Enligt stadgarna ska det hållas innan februari månads utgång. Årsmötet beslutade att årsmötet 2022 ska vara lördagen den 26 februari. Vid styrelsemöte 18/10 beslutades att årsmötet förläggs till Gjutaren i Töreboda med start kl 14.00. Vi hoppas få besök av någon känd idrottsprofil från bygden. Välkomna!

Årsmöte, Moholms Herrgård lördag 25 september 2021 kl 17.

När föreningen firade sin femåriga tillvaro på Moholms Herrgård 25/9 2021 anordnades också årsmöte avseende verksamhetsåret 1/1 2020-31/12 2020. P g a pandemin har det inte gått att hålla enligt stadgarna, som säger att årsmöte ska vara senast utgången av februari.

74 personer medverkade denna dag på Moholms Herrgård där journalisten Ken Olofsson och en av 1970-talets bästa fotbollsspelare, Mr Hammarby, Kenneth “Kenta” Ohlsson, var speciellt inbjudna. En annan elitspelare från 1970-talet, Eine Fredriksson (Gais och IFK Norrköping) fanns på plats, 54 år efter invigningen av Mogårdsvallen, då Eine som 17-åring var med i gästande Tibro AIK:s lag och då hölls festligheterna på kvällen just på Moholms Herrgård.

I samband med middag/kaffe företogs dragning av ett stort lotteri. Nämnas kan att “Kenta” skänkte en Hammarby-tröja, signerad av honom själv och lillebror Billy, som vanns av Lasse Kjellberg, som spelade i MSK:s A-lag på 1970-talet. Vinsterna i lotteriet bestod av matchtröjor, T-shirts, matkorgar och böcker. Totalt 31 vinster till 22 olika vinnare. Styrelsen tackar de som skänkt priser till lotteriet, övriga sponsorer och lotterideltagare.

———

Årsmöte Gjutaren, Töreboda, lördag 29 februari 2020 kl 14.

Handbollsprofilerna Magnus Frisk och Kjell E Larsson var speciellt inbjudna när Moholms Fotbollsveteraner höll sitt årsmöte i Gjutaren, Töreboda, på skottårsdagen, 29 februari. Med stor inlevelse berättade de bland annat om Skövde HF:s historiska SM-guld 2008 och fick årsmötesdeltagarna, närmare 60 personer, att minnas vad som hände tolv år tillbaka i tiden. Magnus Frisk är unik som damhandbollstränare, 24-årig tränarbana i Skövde HF (1994-2018), sex raka SM-finaler (2005-2010), de två senaste säsongerna i Skara HF. Kjell E Larsson är en legend inom damhandbollen, i det civila journalist som nu också skrivit en bok om sitt liv som i mångt och mycket präglats av handboll, “En vinnare i längden”. Där får vi bland annat veta att han tillsammans med Göran Persson startade ett handbollslag i Vingåker på 1960-talet. Göran Persson, vem? Jo. han som sedan blev statsminister!

I samband med årsmötet förrättades dragning i de tre lotterier som varit igång sedan i höstas. Styrelseledamoten Terese Fahlgren-Wallskog var ofin nog att vinna en signerad matchtröja från Skara HF. Övriga matchtröjor vanns av Bo Jacobsson (både en signerad tröja, IFK Norrköping veteraner och Skövde AIK), Gustav Peterson (signerad tröja engelska ligalaget Tranmere Rovers), Berit Bergman (AIK ungdom) och Håkan Lewenstedt (ishockeytröja, Folkets Lag). Matkorgar hade skänkts av Ica-affärer i Skövde, Mariestad, Töreboda, Tibro och Tidan. Alla vinnare har fått sina priser. Styrelsen tackar sponsorer och lotterideltagare.