Årsmöte 2019

Historiska Skövde AIK-spelare bidrog till ett lyckat årsmöte!

Föreningen Moholms Fotbollsveteraner höll årsmöte lördagen den 23 februari 2019 på Gjutaren i Töreboda. Förutom sedvanliga årsmötesförhandlingar hade vi ett speciellt Skövde AIK-tema som uppskattades mycket av närmare 70 deltagare. 1970 kvalspelade Skövde AIK till allsvenskan och i hemmamatchen mot IFK Luleå räknades drygt 13 000 personer in på Södermalms Idrottsplats. Nästan 49 år senare gästade åtta av dessa historiska spelare, med målvakten Janne Åberg i spetsen, som berättade och visade bilder från storhetstiden, föreningens årsmöte. Deras medverkan blev mycket uppskattat. Följande personer ingår i styrelsen för Moholms Fortbollsveteraner kommande verksamhetsperiod: Lars-Åke Bergman (ordförande), Jan Jakobsson (kassör), Tord Källström (sekreterare), Ronny Carlén, Terese Fahlgren-Wallskog, Ulrika Karlsson, Jan Larsson och Håkan Lewenstedt (ledamöter).

Fotbollsresa till Stockholm söndagen den 19 maj

Närmast på programmet står en fotbollsresa till Stockholm söndagen den 19 maj. För vidare info kontakta Tord Källström, 070-3635345 eller tordan48@hotmail.com